Zivjo, mene samo zanima, kako potem ta dokaz prigodnosti navezovati na duše (upam, da se ne motim če trdim, da je duša neumrljiva ker gre drugače celotno vprašanje v franže)? Kako bi razložili, da nima vsaka duša biti v svojem bistvu?
Hvala za vprašanje. Biti nima biti v svojem bistvu, ker sicer bi bila absolutno popolna kot je to Bog. Vse (možne) zmožnosti bistva bi bile v njej hkrati udejanjene. Duša sicer res ni umrljiva, a ne zato, ker bi imela bit v svojem bistvu, ampak zato ker iz njene dejavnosti (iz njenega spoznavanja) sledi, da ni materialna in v toliko ni podvržena propadanju, ko enkrat obstaja (tj. je ustvarjena). A to ne pomeni, da obstaja po nujnosti (=po bistvu), saj bi sicer morala vedno obstajati - tudi v preteklosti. Skratka, duša ima svoj začetek (stvarjenje, ki se zgodi ob spočetju) nima pa konca obstoja. To pomeni, da je neumrljiva. Podobno velja za angele.
Zivjo, mene samo zanima, kako potem ta dokaz prigodnosti navezovati na duše (upam, da se ne motim če trdim, da je duša neumrljiva ker gre drugače celotno vprašanje v franže)? Kako bi razložili, da nima vsaka duša biti v svojem bistvu?
OdgovoriIzbrišiHvala za vprašanje. Biti nima biti v svojem bistvu, ker sicer bi bila absolutno popolna kot je to Bog. Vse (možne) zmožnosti bistva bi bile v njej hkrati udejanjene. Duša sicer res ni umrljiva, a ne zato, ker bi imela bit v svojem bistvu, ampak zato ker iz njene dejavnosti (iz njenega spoznavanja) sledi, da ni materialna in v toliko ni podvržena propadanju, ko enkrat obstaja (tj. je ustvarjena). A to ne pomeni, da obstaja po nujnosti (=po bistvu), saj bi sicer morala vedno obstajati - tudi v preteklosti. Skratka, duša ima svoj začetek (stvarjenje, ki se zgodi ob spočetju) nima pa konca obstoja. To pomeni, da je neumrljiva. Podobno velja za angele.
IzbrišiNe vem, zakaj me je podpisalo kot "Marijina zmaga". Nisem še vešč te tehnologije. Zgornji komentar sem napisal jaz, Ivo Kerže.
OdgovoriIzbriši