Prvotno objavljeno na Casnik.si, 27. 3. 2012
Nedeljska zmaga na referendumu je bila velika zmaga. Znova se je
težko ogniti vtisu, ki nas je preveval že v času preobrata po
decemberskih volitvah, ko smo, po vrsti težko razumljivih političnih
zdrsov levice, dobili desnosredinsko vlado. Nenavadno neučakanost levice
pri zganjanju povolilnega triumfalizma je bilo težko dojeti brez
posega nadnaravnega vzroka. Tokrat smo bili priča podobno težko
razumljivim zdrsom zagovornikov zakonika v času same kampanje (npr.
Ciciban, Victorji) in pravzaprav že pri samem oblikovanju zakona (npr.
člen o CSD).
Boj Davida z Goljatom
Kljub tem zdrsom pa je treba imeti pred očmi še nekaj in sicer, da je
bil medijsko-politični kontekst zagovornikom zakonika brezmejno
naklonjen. Če izvzamemo katoliški prostor, so bili namreč vsi mediji
izrazito profilirani v smer sprejemanja zakonika. Ključne trditve
zagovornikov zakonika so se tako imele možnost usidrati v dušah
uporabnikov široko branih tiskovin, spletnih portalov ter popularnih
radijskih postaj in TV-kanalov. Po temeljnem načelu agitpropa, ki pravi,
da tisočkrat ponovljena laž postane resnica, bi se reklo, da bi morali
zagovorniki zakonika zmagati s široko prednostjo. Pa niso.
Obenem je stran, ki je nasprotovala zakoniku stala še pred drugo
težko oviro. Bilo je kar nekaj političnih strank, ki se je jasno in
odločno postavilo v bran zakonika, na nasprotni strani pa ni bilo
slišati kakega posebej glasnega pozicioniranja. Najbrž je bilo to tako
iz podobnih taktičnih razlogov, zaradi katerih je bila Cerkev prisiljena
k molku, da se ne bi referendum sprevrgel v glasovanje za ali proti
Cerkvi. Vsekakor pa tako pomanjkanje družbeno-politične podpore bi po
naravni logiki zopet moralo imeti en sam možen iztek: poraz nasprotnikov
zakonika. Pa ni bilo tako.
Še ena okoliščina je tu, mimo katere ni mogoče iti. Referendum je
potekal hkrati z nadomestnimi volitvami za ljubljanskega župana, ki so
pripeljale na volišča večinoma zagovornike zakonika, saj je bil favorit
teh volitev glasen zagovornik zakonika.
Ob tem tudi ni mogoče mimo dejstva, da so vse ankete kazale na poraz
nasprotnikov zakonika. Seveda bo kdo lahko rekel, da so zagovornike
zakonika take ankete uspavale, da niso šli oddati svojega glasu, je pa
obenem res, da so ankete prav tako kazale na Jankovićevo zmago v
Ljubljani, kjer očitno tega uspavalnega efekta niso imele.
Skratka, kot je že Aleš Primc poudaril pred referendumom, je šlo za
boj Davida proti Goljatu. Za boj dečka proti poklicnemu vojaku. Za boj
frače proti popolni bojni opremi. Po vseh naravnih kazalcih bi morali,
kljub prej omenjenim zdrsom, zagovorniki protinaravnega zakonika bitko
gladko zmagati. Ne pozabimo, da smo pred zmago na referendumu takole na
glas ali po tiho mislili vsi, ki smo kolikor toliko sledili kampanji.
Vsako minimaliziranje teh dejstev je preprosto sprenevedanje.
Sodobni slovenski Lepanto
Kako to, da je kljub vsem naštetim dejavnikom prišlo do pozitivnega
preobrata? Vzrok je, kot rečeno, lahko le nadnaraven. Najprej je treba
tu omeniti, da se je v tej kampanji prvič, kar pomnim, zavestno,
sistematično in veliko molilo za uspeh. Tu se je treba zlasti zahvaliti
duhovnim gibanjem, ki so se, zopet prvič, kar pomnim, močno angažirala.
Ta zmaga je v veliki meri njihova zmaga. Dalje je potrebno omeniti celo
vrsto okoliščin, ki kažejo na to, da je šlo tu za Božjo zmago,
natančneje, za Marijino zmago. Najprej je tu »naključje«, da je
referendum padel ravno na 25. marec, Marijin praznik. Obenem ne
pozabimo, da ravno vsakega 25. v mesecu Marija v Međugorju razodeva
svoja sporočila. Brezmadežna (8. december) je bila prav tako pomembni
datum v tem dogajanju, saj je ravno tedaj ustavno sodišče odpravilo
blokado referenduma.
Lahko bi se kdo vprašal, od kod vsa ta pomoč nebes, ko je do sedaj v
našem političnem dogajanju po letu ’91 ni bilo posebej opaziti? Ne
pozabimo, da živimo v času po evharističnem kongresu in beatifikaciji
bl. Alojzija Grozdeta, t.j. v času, ko se je milost nabrana v mučeniški
krvi naših mučencev komunizma lahko sprostila, ker smo se ji odprli
skozi priznanje njenega najvišjega predstavnika, bl. Grozdeta, sicer
tudi vnetega častilca Marije in njenih (zlasti fatimskih) sporočil
sodobnemu svetu.
Kaj se torej lahko naučimo iz te velike zmage nebes na političnem
parketu? Kaj se lahko naučimo iz tega sodobnega slovenskega Lepanta?
Prav gotovo, da je šlo tu za izrazit »primer dobre prakse«, ki kaže na
to, kako lahko krščanska stran nadoknadi pomanjkanje medijske moči na
svoji strani. Nadoknadi ga lahko učinkovito, kot vidimo, z molitvijo in
žrtvijo za plemenit politični namen. Intenzivno in sistematično
molitveno akcijo ter tozadevno pomoč duhovnih gibanj bo zato potrebno
vračunati v vsa naša bodoča družbeno-politična prizadevanja. Posloviti
se bo torej dokončno treba od tistega jožefinskega razsvetljenskega
deizma, po katerem še vedno zaudarja v našem katoliškem prostoru, ki ne
verjame v to, da se lahko Bog konkretno odzove na naše konkretne
potrebe.
Ni komentarjev:
Objavite komentar