Vsi se gotovo še spominjamo dogodkov okrog oktobrske izredne sinode o
družini. Nepozaben je bil zlasti trenutek, ko je 13. oktobra (ki je
mimogrede dan zadnjega prikazanja Device Marije v Fatimi), episkopat
zbran v sinodalni dvorani tako rekoč en bloc zavrnilo t.i. vmesno poročilo (Relatio post disceptationem). Ta zavrnitev je dokumentirana tudi v poročilih
pogovorov v manjših skupinah, kjer je velika večina le-teh izrazila
zavračanje ali vsaj resne pomisleke o vmesnem poročilu. Tako se je
izkazalo, da Kasperjeva linija, ki je očitno uživala močno podporo v
tajništvu sinode in je zato lahko zmanipulirala vmesno poročilo po svoji
meri, nikakor ne uživa želene podpore v episkopatu, pač pa prej solidno
nasprotovanje. To se pa kaže v tem, da v zaključnem poročilu (Relatio Synodi)
niso dosegli potrebnih 2/3 glasov niti sklepi (§ 52, 53, 55), v katerih
je bila samo omenjena razprava o najbolj problematičnih temah v zvezi z
obhajilom za ločene in ponovno poročene in v zvezi s pastoralo za
ljudi, ki trpijo za istospolnim privlakom.
Smešno bi bilo, če bi ne bili resnično
Vendar kasperjanski del tajništva sinode očitno še ni sprejel poraza,
pač pa nas preseneča z novim progresističnim blitzkriegom. Nedavno so
namreč izšla Lineamenta za
redno sinodo o družini, ki se bo odvijala oktobra 2015 in na katero je
bila letošnja sinoda le nekakšna priprava. Gre za navodilo o razpravi po
škofijah v zvezi s temami sinode 2014, ki ob ponovni objavi zaključnega
poročila te sinode objavlja smernice in vprašanja za razpravo. V
smernicah lahko preberemo nekaj poudarkov, ki nedvoumno skušajo nagibati
srce epsikopata na kasperjansko stran. Čisto na začetku najdemo denimo
priporočilo, ki bi se v prevodu glasilo takole: »Sledeča vprašanja,
ki se izrecno navezujejo na prvi del zaključnega poročila, želijo
spodbuditi realističen premislek po posameznih škofijah, ki naj se
izognejo temu, da bi odgovori bili podani sledeč shemam in vidikom
lastnim pastorali, ki meri zgolj na uresničevanje nauka [una pastorale meramente applicativa della dottrina], kar bi ne bilo v skladu s sklepi izredne sinodalne skupščine in kar bi peljalo premislek stran od že začrtane poti«.
Podčrtava je moja. Na mestu je verjetno vprašanje ali lahko pastorala
počne kaj drugega kot da uresničuje/aplicira nauk Cerkve? Ali naj
uresničuje še kakšen drug nauk zraven, ki ni nauk Cerkve? Morda denimo
Kasperjev nauk ali Fortejev? Tajništvu je tu očitno ušel nekakšen
freudovski lapsus, saj se očitno zaveda, da so kasperjanski predlogi, ki
jih samo tako vztrajno in komaj prikrito advocira, nekaj kar nima
svojega mesta v nauku Cerkve. Ampak ne glede na ta poveden nesmisel,
tajništvo sinode označi tak koncept pastorale za skladen s sklepi sinode
in potjo, ki jo je sinoda že začrtala. Kakšni sklepi so tu mišljeni in
kakšna začrtana pot, ko je ravno episkopat, kot že rečeno, večinoma
zavrnil kasperjanske predloge in se odločil, Bogu hvala, za zvestobo
nauku. Zdi se, da se tajništvo nekako pretvarja, kot da vmesno poročilo
ni bilo zavrnjeno: ali res misli, da ima episkopat tako kratek spomin?
Permisivna pastorala: še?
Poleg tega je treba reči, da koncept pastorale, ki naj ne bo zgolj
uresničevanje nauka je koncept, ki globoko ukoreninjen v pokoncilski
teologiji najslabšega, rahnerjanskega tipa in sicer tisti, ki je
zavezana t.i. situacijski etiki, o kateri sem že svoj čas pisal. Gre za
»etiko« (obsojeno v okrožnici Veritatis splendor), ki ne
razrešuje napetosti med konkretno situacijo človeka in etično normo tako
(kot bi bilo za etiko edino smiselno), da se človek skuša prilagoditi
normi, da skuša človek normo/nauk uresničiti oz. aplicirati nase, pač pa
obratno: da se norma prilagodi njegovemu stanju. Da se začne, skratka,
popuščati glede norm po logiki nekakšnega permisivizma, za katerega
pedagogi in vsi tisti, ki mislimo resno z vzgojo svojih otrok že zdavnaj
vemo, da pripelje tja, kjer pač smo: v mama hotel do 40-ega ali 50-leta
ter do nefunkcionalnih, vse bolj delikatnih ter vse bolj homoseksualnih
moških in, po drugi strani, do ultrafunkcionalnih, kontraceptiranih,
vse bolj trdih, prezgodaj »izgorelih« žensk (po možnosti z nekaj splavi
za sabo). Rezultat je seveda demografska kriza (ki je izvor ekonomske),
ker s takimi moškimi ženske, ki so pri pameti, ne bodo imele kaj več kot
enega ali dva otroka, če ne bodo prej še one ‘zavile v Sodomo’. A zdi
se, da tajništvo sinode teh problemov ne zaznava, ali vsaj ne zaznava
njihove tesne povezave s konceptom permisivne, situacijske pastorale, ki
je bil morda aktualen in svež v šestdesetih, sedaj pa je glede na
omenjene sadove malce za časom.
Še o kovanju lesenega železa
Vendar bi morda kdo rekel, da se navedeni odlomek iz Lineamenta
nanaša le na prvi del zaključnega poročila in ne na tretjega, kjer se
nahajajo (do neprepoznavnosti okleščeni, kot že rečeno) ostanki najbolj
nesprejemljivih sklepov vmesnega poročila. Ampak tudi v navodilih k
vprašanjem v zvezi s tretjim sklopom najdemo besedilo istega tipa.
Začenja se takole: »Ob poglabljanju v tretji del zaključnega
poročila je pomembno, da se pustimo voditi pastoralnemu preobratu, ki ga
je izredna sinoda nakazala, napajajoč se iz II. vatikanskega koncila in
učiteljstva papeža Frančiška«. Zdi se, da je mišljen isti
pastoralni preobrat [svolta pastorale], o katerem je govora zgoraj:
tisto leseno železo, ki se mu reče pastorala, ki ne uresničuje (zgolj)
nauka Cerkve. In tak nesmisel naj bi oznanjal II. vatikanski koncil in
učiteljstvo papeža Frančiška… Lepo vidna je v tej izjavi tudi od papeža
Benedikta XVI. tako kritizirana hermenevtika diskontinuitete, ki je
očitno globoko v mišljenju tajništva sinode, ki stalno išče epohalne
preobrate in le-te ne utemeljuje v večnem nauku Cerkve, pač pa ta nauk
razume kot zavezujoč le od II. Vatikanuma ali pa celo od Frančiškovega
papeževanja dalje. Toda tajništvo sinode vztrajno kuje dalje svoje
leseno železo: voščimo mu vso srečo! Čudno se mi zdi le, vsaj sodeč po okrogli mizi,
ki sem se je na temo sinode nedavno udeležil v Novem mestu, da je kar
nekaj pomembnih predstavnikov Cerkve na Slovenskem, ki meni, da ne smemo
biti a priori kritični do takega kovanja. Da se moramo pustiti
presenetiti, je bilo rečeno: češ, morda ga pa bodo le skovali… No,
kujejo ga že več kot petdeset let in iskreno povedano imamo tega kovanja
dovolj. Dovolj imam teh psevdoteologov in psevdopastirjev a la
Walter Kasper, ki vse svoje (pretežno salonske) napore usmerjajo le v
pospeševanje nadaljnjega propada naše vere in naše vsestransko
propadajoče civilizacije.
Ni komentarjev:
Objavite komentar